زبان چاپ پرینتر (PCL) چیست؟

زبان چاپ یا زبان دستوری پرینتر که در خود چاپگر به صورت PCL نمایش داده می شود کوتاه شده ی عبارت Printer Command Languageمی باشد هرچند گاهی به اشتباه از آن Printer Control Language برداشت می شود. هدف از ایجاد چنین کنترل کننده ای برقراری ارتباط میان پرینتر و کامپیوتر میزبان با یک زبان مشابه است تا چاپ با کیفیت بالاتری انجام شود.  اولین بار در سال 1984 pcl توسط شرکتHewlett-Packard  به عنوان پروتکلی در پرینترهای جوهر افشان آن شرکت ایجاد شد که بعدها برای انواع پرینترهای لیزری، پرینترهای سوزنی و پرینترهای حرارتی به کار گرفته شد.

بررسی اجمالی زبان چاپ پرینترها

بررسی اجمالی زبان چاپ پرینترها

PCL همان طور هم که گفته شد برای انواع پرینترها استفاده می شود. این نوع زبان برای چاپ کردن تصاویر به تجهیزات زبادی وابسته است. شیوه کار pcl  به این صورت است که ابتدا از سخت افزار درخواست می کند تا قسمت های موردنیاز برای چاپ فایل موردنظر اعم از فونت، آندرلاین و .... را آماده کند تا فرآیند چاپ سریع تر انجام شود. در نسخه های 1 تا  5و 5 زباند  PCL  دستورهای دریافتی با استفاده از زبان های دستور محور، پردازش می شود. لازم به ذکر است که رشته های اطلاعات در زبان PCL به وسیله نصب و راه اندازی برنامه های کاربردی  یا خود سخت افزار که منظور چاپگر است، ساخته می شوند. البته در نسخه های جدید، زبان های HP-GL و PJL هم گنجانده شده است.

البته زبان دیگری هم تحت عنوان ps با نام زبان پست اسکریپت وجود دارد که برخلاف pcl که از انواع سیستم عامل ها پشتیبانی می کند تنها  در سیستم عامل های مکینتاش می توان از آن استفاده نمود. به همین خاطر است که چاپ فایل کندتر پیش می رود. دلیل دیگری که موجب کند شد عملیات چاپ می شود این است که ps مستقل از پرینتر عمل می کند به این معنی که تمام اطلاعات چاپ را بدون اینکه از سخت افزار درخواست کند خودش تولید می کند اما با این حال از کیفیت چاپ مناسب و خوبی برخوردار است.

منبع: ایده برتر پارسیان

ماشین های اداری  پرینتر پرینتر لیزری پرینتر جوهرافشان پرینتر سوزنی  اسکنر  فکس  فتوکپی پلاتر 

کامپیوتر  کامپیوتر All in One مانیتور ویدئو وال مانیتور صنعتی

تجهیزات شبکه  سانترال تلفن سانترال  بیسیم  تلفن بیسیم  تلفن رومیزی تلفن باسیم باتری یو پی اس

مبلمان اداری  صندلی اداری صندلی کارمندی  صندلی کارشناسی  صندلی مدیریتی  صندلی معاونتی

۴۶ ۴۹
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.